Θα καταφέρει ο Ρονάλντο να οδηγήσει την Γιουβέντους στην κορυφή της Ευρώπης και του κόσμου;

Η κατά πολλούς πιο επιτυχημένη ιταλική ομάδα πρόκειται να γίνει ακόμη πιο δημοφιλής παγκοσμίως μετά την απόκτηση του Κριστιάνο Ρονάλντο το καλοκαίρι που μας πέρασε.

Με τη μεταγραφή του Πορτογάλου σταρ ανοίγονται δυο προοπτικές για την «γηραιά κυρία». Η πρώτη είναι καθαρά αγωνιστική και έχει να κάνει με την κατάκτηση του Champions League.

Κατάκτηση του Champions League και της Ευρώπης

Δεν χωράει αμφιβολία ότι η Γιουβέντους δεν χρειαζόταν τον Ρονάλντο για να κατακτήσει το ιταλικό πρωτάθλημα. Αυτό το έκανε και χωρίς αυτόν και μάλιστα 7 συνεχόμενες φορές και σύμφωνα με την φετινή εικόνα των υπολοίπων ομάδων, δεν αναμένεται να συναντήσει ιδιαίτερη αντίσταση και τη φετινή σεζόν.
Οποιονδήποτε από όλους όσους ασχολούνται με τον ιταλικό σύλλογο κι αν ρωτήσει κανείς, όλοι χωρίς αμφιβολία θα συμφωνήσουν στο ίδιο πράγμα· ότι ο μεγάλος στόχος είναι το Champions League.

«Σαν σύλλογος κάναμε φέτος ένα βήμα παραπάνω και θελουμε αυτό να φανεί και στο Champions League τα επόμενα χρόνια.» δήλωσε πρόσφατα σε τσέχικο μέσο ο αντιπρόεδρος της ομάδας, Παβελ Νέτβεντ.

Βέβαια η καθιέρωση στην κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση απαιτεί χρόνο και δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί από τη μια σεζόν στην άλλη. Ο βαθμός δυσκολίας σε σχέση με τα εγχώρια πρωταθλήματα είναι πολύ μεγαλύτερος και όχι μόνο λόγω δυναμικότητας των αντιπάλων. Ο μέγιστος αριθμός αγώνων που μπορεί να δώσει μια ομάδα φτάνοντας μέχρι τον τελικό, είναι 13 παιχνίδια, λιγότερο δηλαδή από το 1/3 των αγώνων που δίνουν οι περισσότερες ομάδες στο πρωτάθλημα της χώρας τους. Με αποτέλεσμα να έχει και λιγότερες ευκαιρίες να διορθώσει ένα αρνητικό αποτέλεσμα.

Επιπλέον στο Champions League η πρόκριση, ιδιαίτερα στα νοκ-αουτ παιχνίδια, μπορεί να κριθεί από έναν τραυματισμό, μια αποβολή ποδοσφαιριστή, μια λανθασμένη διαιτητική απόφαση, μια κακή μέρα κ.ο.κ. κάτι βέβαια που δεν ισχύει σε έναν μαραθώνιο 30 και πλέον αγωνιστικών.

Αναμφισβήτητα η έλευση του Ρονάλντο δεν μπορεί να εγγυηθεί από μόνη της την κατάκτηση του Champions League, ωστόσο είναι ίσως η καταλληλότερη κίνηση που μπορούσε να κάνει η Γιουβέντους για να διεκδίκηση τον μεγάλο της στόχο με όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες.
Και για του λόγου το αληθές αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στα κατορθώματα του Κριστιάνο στο Champions League με την φανέλα της Ρεάλ.

Η Ρεάλ κατέκτησε τα 4 από τα 5 τελευταία Champions League, με τον Ρονάλντο να αναδεικνύεται πρώτος σκόρερ και στα τέσσερα και γενικά είχε απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις επιτυχημένες σεζόν των «μερενγκες». Η μοναδική χρονιά που η Ρεάλ δεν κατάφερε να φτάσει στην κατάκτηση ήταν το 2015 όταν και αποκλείστηκε στα ημιτελικά από την τωρινή ομάδα του Ρονάλντο.

Ο Πορτογάλος επιθετικός έχει σημειώσει 171 γκολ στο Champions League, από τα οποία τα 70 την τελευταία πενταετία. Το 2017 με δυο δικά του γκολ πέταξε την Γιουβέντους εκτός διοργάνωσης.

Το 2016 η Γιουβέντους απέκτησε τον Γκονζάλο Ιγκουαϊν ελπίζοντας ότι στο πρόσωπό του θα έβρισκε τον ηγέτη που θα την οδηγούσε στην κατάκτηση του πολυπόθητου ευρωπαϊκού τίτλου. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν συνέβη ποτέ και οι εμφανίσεις του Αργεντινού επιθετικού απλά επιβεβαίωσαν ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει ο άνθρωπος που θα οδηγούσε μια ομάδα τέτοιου επιπέδου στην κορυφή της Ευρώπης.

Δεύτερη προοπτική: Παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και καταξίωση 

Η δεύτερη μεγάλη προοπτική που ανοίγεται για την ομάδα της Γιουβέντους με την απόκτηση του Κριστιάνο Ρονάλντο είναι η παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και η καθιέρωσή της στην διεθνή ποδοσφαιρική κοινή γνώμη ως η κορυφαία ομάδα του πλανήτη.

Η παγκόσμια αναγνώριση μπορεί να κερδίζεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από νίκες, κατακτήσεις τίτλων και διακρίσεις, όμως η παρουσία του Πορτογάλου σταρ μπορεί να εγγυηθεί στη Γιουβέντους ότι η φήμη της θα εξαπλωθεί στον παγκόσμιο ποδοσφαιρικό χάρτη παράλληλα με τις νικες, παίρνοντας αρκετή από τη λάμψη του διεθνούς επιθετικού.

Δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε ότι, αυτή τη στιγμή, η φήμη του Κριστιάνο στο παγκόσμιο ποδοσφαιρικό στερέωμα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή της Γιουβέντους. Γύρω από το όνομά του έχει στηθεί μια ολόκληρη βιομηχανία η οποία βέβαια δεν περιορίζεται σε αυστηρά ποδοσφαιρικά πλαίσια. Από εσώρουχα και παπούτσια μέχρι αρώματα και ξενοδοχεία, το όνομα του Ρονάλντο έχει κατακλύσει την παγκόσμια αγορά και μαζί με τα αδιαμφισβήτητα ποδοσφαιρικά του προσόντα έχουν εξαπλώσει τη φήμη του σε όλα τα μήκη και πλάτυ της γης.

Η Γιουβέντους μπορεί να είναι ένα από τα κορυφαία και πιο αναγνωρίσιμα κλαμπ στην Ιταλία, εκτός συνόρων όμως το όνομά της δεν είναι και τόσο δημοφιλές, τουλάχιστον όχι τόσο όσο άλλων ευρωπαϊκών ομάδων όπως π.χ. αυτό της Μπαρτσελόνα, της Ρεάλ Μαδρίτης ή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Όπου πηγαίνει ο Ρονάλντο ακολουθούν και οι πολυάριθμοι υποστηρικτές του. Είναι από τις περιπτώσεις παικτών που διαθέτει δικούς του πιστούς οπαδούς που τον ακολουθούν σε όποια ομάδα κι αν πάει.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής του, η δημοτικότητα της Γιουβέντους στα social media εκτοξεύτηκε. Την ίδια στιγμή η προσέλευση θεατών στα εντός έδρας ματς της Ρεάλ σημειώνει αισθητή πτώση.

Μεταξύ 5 και 17 Ιουλίου οι ακόλουθοι της Γιουβέντους σε twitter και Instagram αυξήθηκαν κατά 15% και 25% αντίστοιχα. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε 7-8 εκατομμύρια επιπλέον ακόλουθους στο twitter και 10-12 εκατομμύρια στο Instagram.

Στο ίδιο «πνεύμα» της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας καθιέρωσης κινήθηκε και η Παρί Σεν Ζερμέν με την απόκτηση του Νευμαρ. Συγκρίνοντας όμως τις ατομικές διακρίσεις των δυο ποδοσφαιριστών μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η Γιουβέντους έκανε την κίνηση ματ.

Η σημασία των social media και της δημοτικότητας γενικότερα 

Οι εποχές πλέον έχουν αλλάξει και στο ποδόσφαιρο. Η κλισέ έκφραση ότι «κανένας παίκτης δεν είναι πάνω από την ομάδα» που επικρατούσε μέχρι πριν από μερικά χρόνια στα ποδοσφαιρικά στέκια και δεν μπορούσε να αμφισβητηθεί από κανέναν, μοιάζει τώρα να έχει ξεθωριάσει και να θεωρείτε τελείως ξεπερασμένη. Σε μια εποχή που κυριαρχούν το μάρκετινγκ, τα social media και πάνω από όλα το χρήμα, το ποδόσφαιρο δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο και πλέον ελάχιστοι μόνο ρομαντικοί μπορούν να αμφισβητήσουν ότι ο Ρονάλντο είναι πάνω από την Γιουβέντους ή ο Νευμάρ πάνω από την Παρί Σεν Ζερμέν.

Τα δεδομένα της εποχής πλέον επιτάσσουν ότι οι «Μπιανκονέρι» πρέπει να επενδύσουν στο όνομα και την προσωπική λάμψη του νέου τους αστεριού ειδικά στο εμπορικό και χορηγικό κομμάτι.

Αυτή τη στιγμή η Γιουβέντους είναι πολύ πίσω από αλλά κορυφαία ευρωπαϊκά κλαμπ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τη σεζόν 2016/17 τα έσοδα της Μπάγερν Μονάχου από εμπορικές συμφωνίες και χορηγίες ήταν 344 εκατομμύρια ευρώ, της Μάντσεστερ 320, της Μπαρτσελόνα 288, και της Ρεάλ 280, ενώ τα αντίστοιχα της Γιουβέντους ήταν 120 εκατομμύρια ευρώ, σχεδόν το 1/3 κάτω.

Επιπλέον το 40% των χορηγών της Γιουβέντους προέρχονται αυτή τη στιγμή από την Ιταλική αγορά φανερώνοντας ταυτόχρονα την ελάχιστη δυναμική της ομάδας στην παγκόσμια οικονομική αγορά.

Οι «μπιανκονέρι» επιβάλλεται να επενδύσουν πάνω στην τεράστια δημοτικότητα του Ρονάλντο ώστε να ισχυροποιήσουν και το δικό τους όνομα στην παγκόσμια αγορά. Ο Πορτογάλος σταρ έχει 141 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, περισσότερους από οποιονδήποτε άλλον στον κόσμο, την στιγμή που η Γιουβέντους έχει 15,6 εκατομμύρια, νούμερο το οποίο όπως είπαμε και πιο πάνω αυξήθηκε δραματικά μετά την έλευση του σούπερ σταρ.

Ο Ρονάλντο θα οδηγήσει την Γιουβέντους να αποκτήσει καινούργιους οπαδούς, πελάτες, ακόλουθους και φυσικά χορηγούς σε αγορές άγνωστες μέχρι πρότινος για αυτήν όπως οι ΗΠΑ και η Ασία και πιο συγκεκριμένα σε χώρες όπως οι Ινδονησία, η Ινδία, το Πακιστάν, το Βιετνάμ και η Μαλαισία.